FAQ2023-11-17T16:49:46+01:00

Frequently Asked Questions (FAQ)

Hieronder verzamelen we veel gestelde vragen of ervaringen die we zelf hebben opgedaan tijdens het gebruik van de sets en hoe die op te lossen.

Draadloze oordopjes / ear buts2024-12-13T12:10:13+01:00

De EJEAS V4 ondersteunt ook draadloze koptelefoons, oorsetjes of earbuts en dergelijke.

Op de markt is een veelheid van simpele budget tot kwalitatief hoogwaardige draadloze koptelefoons, oorsetjes, oortjes en dergelijke verkrijgbaar.
Of misschien heb je je eigen koptelefoon of oorsetje al lang in bezit en wil je juist deze koppelen met de EJEAS.

Goed nieuws: Ja, dat kan.
Mits het één van de twee Bluetooth 3.1 protocollen ondersteund: HFP-AG of HFP-HF. Zie de specificaties van jouw apparaat.

Uiteraard dient de draadloze koptelefoon, oorsetje of earbuts wel voorzien te zijn van een microfoon.
Mocht dit niet zo zijn dan kan je altijd de microfoon van de standaard bij een set meegeleverde oortje gebruiken (dus zonder het slangetje).

NB: We kunnen dus niet garanderen dat het voor elke draadloze koptelefoon of oorsetje zal werken.
Maar we hebben inmiddels al aardig wat zelf uitgetest en ook positieve bevestigingen van andere klanten hierover gekregen.

Kan ik een gehoorapparaat koppelen met een EJEAS2024-12-13T11:45:41+01:00

Ja, dat kan.

Het V4 model ondersteunt het koppelen van een draadloos (bluetooth) externe headset, oorsetjes of een gehoorapparaat.
De V4 unit kan twee soorten koppelingen maken: op basis van het HFP-AG of het HFP-HF protocol.
Check de specificaties van uw koptelefoon of gehoorapparaat of die een van deze twee protocollen gebruikt.

NB: De bedrade aansluiting op de V4 unit wordt niet uitgeschakeld. U kunt dus zowel de draadloze headset/gehoorapparaat als ook de gewone headset naast elkaar gebruiken. Handig als u bijvoorbeeld een extra microfoon op uw shirt wilt gebruiken.

Kan je een V6 koppelen met een V42024-11-01T10:36:32+01:00

Ja absoluut.

Van de V6 zijn er meerdere modellen, o.a. de V6, de V6 PRO, de V6 PRO+.
Met name de laatste 2 laten zich erg gemakkelijk koppelen met de V4 PLUS; het eerste model kan dat ook maar is iets lastiger. Zie handleiding V4PRO

Sinds de invoering van de PRO modellen zorgt EJEAS ervoor dat bestaande en nieuwe modellen goed met elkaar kunnen koppelen.

Wij hebben persoonlijk uitgetest koppelingen tussen de V6, V6PRO, V6+, V4PRO, V7, MS8, MS20 in verschillende configuraties.
Hierdoor kunnen restricties van bepaalde modellen worden weggenomen. Bijvoorbeeld een V6 kan maximaal met 1 andere V6 koppelen.
Met 2 V6’s gekoppeld aan 2 V4’s kunnen nu wel 4 personen simultaan luisteren en spreken.

Is het mogelijk om een derde V6 unit te koppelen2024-11-01T10:26:21+01:00

Nee, dat is niet mogelijk.

Het is niet mogelijk om drie of meer v6 units met elkaar te koppelen zodanig dat deze allemaal simultaan kunnen luisteren en spreken.
Er kunnen tot 5 units gekoppeld aan 1 centrale unit, maar dan moet er  met de hand geschakeld worden vanuit de centrale unit met steeds maximaal één andere unit.

Er heeft ooit (ca 8 jaar geleden) een speciale V6 unit bestaan in de kleur rood waarmee wel 3 units simultaan kunnen luisteren en spreken, maar die is allang niet meer verkrijgbaar.

Oplossing is de V4PRO hiermee kunnen wel tot 4 units gekoppeld worden en alle vier simultaan luisteren en spreken.
Tenminste 1 V4 PRO is dan noodzakelijk. Dus voor een 2 scheidsrechters en 1 coach, begeleider of beoordelaar zijn de volgende oplossingen mogelijk:
– 1 V4 + 2 V6
– 2 V4 + 1 V6
– 3 V4’s

Oplossingen voor 4 personen: bijvoorbeeld 2 scheidsrechters, 1 coach en 1 media verslaggever:
2 V4 + 2 V6
3 V4 + 1 V6
4 V4

De V6’s dus zeker niet weggooien. Ze zijn en blijven compatibel met de nieuwere modellen van EJEAS.

Tijdens de wedstrijd valt de verbinding weg2023-11-17T16:39:33+01:00

Dit kan meerdere oorzaken hebben, echter de meest voorkomende is:

Tijdens het bewegen is één van de knoppen (b, c, d of e) aangeraakt.
– Door kort op de MOTOR-knop te drukken wordt de verbinding weer hersteld.
– Mocht dit niet werken dan kan door het herstarten (uit- en weer aanzetten) van de units de verbinding ook weer hersteld worden.

Andere oorzaken:
– Batterij is leeg: Unit weer opladen.
– Stekker naar de headset is losgeschoten: stekker er weer insteken

Een van mijn sets blijft maar laden2023-11-17T16:33:06+01:00

Het komt zelden voor, maar toch: Bij het opladen van sets blijft één van de sets zelfs na enkele uren doorgaan met laden (de rode led blijft maar branden).
Oplossing:
– Haal de stekker van deze unit er voor ca 10 minuten er uit en steek hem er daarna weer in.
– De laad procedure wordt hiermee opnieuw gestart (de rode led gaat weer branden).
– Set meet opnieuw of de batterij wel of niet vol is en start het laden opnieuw (rode led blijft branden).
– Nadat de set volledig is geladen gaat de rode led weer uit.

 

Ik krijg mijn sets niet gekoppeld2024-11-01T10:09:01+01:00

Van de EJEAS V6 PRO zijn er verschillende versies in omloop. Welke versie u heeft is nergens aan af te lezen.
Het enige verschil wat ik zelf heb kunnen ontdekken is dat de “MOTOR” – knop bij de ene versie beige achtig is en bij de andere versie fel wit.

Bij de “Beige” versie is er in de koppel procedure (zie handleiding) een extra “initiatie”-stap ingebouwd. Zodra beide units de leds snel rood & blauw knipperen die u zelf eerst op één van de units op de MOTOR-knop kort te drukken het koppelen daadwerkelijk te starten. Zodra beide units de blauwe leds synchroon knipperen kan de koppeling bevestigen worden door op één van de units kort op de MOTOR-knop te drukken.

Bij de “Witte” versie kunt u tijdens de koppel procedure deze “initiatie” stap overslaan, gewoon wachten tot de blauwe leds synchroon gaan knipperen en vervolgens dit bevestigen met een korte druk op de MOTOR knop.

 

Ga naar de bovenkant